FAQ - E-Billing

1. Skąd pobiorę najnowszą wersję aplikację?

Najnowsza wersja aplikacji dostępna jest na stronie www.orange.pl
W wyszukiwarce wpisz "Elektroniczny Biling", pobierz program i zainstaluj lokalnie na dysku swojego komputera.

2. W jaki sposób sprawdzić wersję aplikacji?

Wersja aplikacji dostępna jest w menu "Pomoc" po wybraniu "O programie"

3. Zainstalowałem aplikację ale niestety nie uruchamia się lub uruchamia się z błędem.

Brak uruchomienia aplikacji może wiązać się z następującymi problemami:

- aplikacja została zainstalowana na komputerze bez praw administratora (należy sprawdzić zawartość folderu "app_conf". Folder dostępny jest w ścieżce Moje Dokumenty:\E-Billing:\app_conf). Jeśli katalog ten jest pusty oznacza to, ze program powinien zainstalować administrator systemu i należy zgłosić się do Help Desk w swojej firmie.

- do aplikacji zostały zaimportowane pliki inne niż te z rozszerzeniem .ebilling (należy sprawdzić zawartość folderu "dane". Folder dostępny jest w ścieżce Moje Dokumenty:\E-Billing:\dane). W katalogu tym powinny znajdować się tylko pliki z rozszerzeniem .ebilling. Jeśli są również inne należy je wykasować

- masz nieaktualną wersję aplikacji dlatego nie może ona zaczytać nowych plików (należy pobrać najnowszą wersję aplikacji ze strony www.orange.pl)

4. Czy raporty mogę eksportować do excela?

Tak. Wszystkie raporty można generować do excela. W tym celu wybierz w górnym menu Narzędzia oraz Exportuj raport do pliku tekstowego. Jeśli w nazwie pliku dodasz .xls to plik automatycznie zapisze się w tym formacie.

obrazek

5. Ile faktur mogę mieć zaimportowanych do aplikacji?

Możesz mieć zaimportowanych dowolnie wiele faktur i wszystkie będą wyświetlone na ekranie listy faktur. Zbyt duża ich ilość jednak może spowodować spowolnienie działania aplikacji dlatego zalecamy trzymanie faktur tylko z ostatnich kilku miesięcy - jeśli potrzebujesz archiwalnych lat wystarczy zachować na dysku swojego komputera pliki ebilngowe. Będzie je można zaczytać zawsze i w każdym momencie, kiedy będzie taka potrzeba.

6. Czy do działania aplikacji muszę mieć wykupioną licencję?

Nie, nie ma takiej potrzeby. Aplikacja jest dostarczana Klientom Orange Polska zupełnie bezpłatnie.

7. Jakie są wymagania systemowe do działania aplikacji?

Aplikacja nie wymaga dostępu do internetu. Jest instalowana lokalnie na dysku komputera użytkownika. Wymagania systemowe: system operacyjny Windows 95 i wyżej.

8. Czy do numerów można przypisać użytkowników i MPKi?

Tak – jak najbardziej jest to możliwe. Możesz raz dopisać listę użytkowników i MPK a do każej faktury będą oni przypisywani automatycznie. Więcej informacji w opisie kursu o nazwie "Lista MPK"

9. Jakie raporty mogę zrobić w aplikacji?

W aplikacji dostępnych jest kilkanaście raportów, które w zależności od Twoich potrzeb, pozwolą Ci na elektroniczne rozliczenie faktur. Dostępne raporty:

- Billing: raport wybierający połączenia (raport pozwala wyraportować połączenia jakie zostały wykonane na konkretny numer telefonu)

- Billing: wszystkie połączenia dla wybranej faktury (elektroniczna forma rachunku szczegółowego dla wszystkich numerów)

- Biiling: wszystkie połączenia z uwzględnieniem danych pracowników (elektroniczna forma rachunku szczegółowego dla wszystkich numerów z dopisanymi danymi użytkowników)

- Zestawienie: generator raportów (zbiór raportów generujących dane wedle określonych parametrów: typ, kierunek, opłaty abonamentowe czy ruchowe)

- Zestawienie: koszty dla konta (raport z kosztów dla kont – nie przypisanych do numerów telefonów)

- Zestawienie: numery telefonów w wybranej fakturze (raport agregujący wszystkie opłaty przypisane do numerów z podziałem na opłaty abonamentowe i ruchowe)

- Zestawienie: opłaty z tytułu odsetek za opóźnioną opłatność (raport prezentuje opłaty związane z odsetkami za nieterminową płatność)

- Zestawienie: podsumowanie kierunków połączeń (raport prezentuje dane w podsumowaniu na kierunki wykonanych połączeń)

- Zestawienie: podsumowanie opłat naliczanych w oparciu o ceny netto (raport prezentuje wszystkie opłaty bez podziału na numery telefonów)

- Zestawienie: połączenie wg dat (raport prezentuje agregowane dane dzień po dniu)

- Zestawienie: płatności pracowników (raport prezentuje opłaty, jeśli zostały wybrane profile zmieniające cennik połączeń)

- Zestawienie: użycie pakietów SMSówych (KPS) (raport zawiera informacje o wykorzystaniu Pakietu KPS – działa tylko jeśli jest aktywna usługa KPS)

- Zestawienie: użycie pakietów głosowych (KPG) (raport zawiera informacje o wykorzystaniu Pakietu KPG – działa tylko jeśli jest aktywna usługa KPG)

obrazek

10. W jaki sposób zamknąć wygenerowane na ekranie raporty?

Aby zamknąć wygenerowany raport można zamknąć poprzez naciśnięcie przycisku obrazek danego raportu lub poprzez prawy przycisk na ekranie na dole ekranu
obrazek

11. Co zrobić, żeby wygenerować rachunek szczegółowy tylko dla jednego numeru?

W tym celu należy zamówić raport o nazwie Zestawienie: numery telefonów w wybranej fakturze (raport agregujący wszystkie opłaty przypisane do numerów z podziałem na opłaty abonamentowe i ruchowe). Następnie na ekranie już wygenerowanego raportu kliknij w Nowy Raport i Billing: Wszystkie połączenia dla wybranego numeru.

obrazek

12. Jakie znaki musi zawierać lista MPK?

W liście MPK możesz użyć zarówno liter, jak i cyfr.

13. Czy mogę zaimportować użytkowników i MPK masowo?

Jak najbardziej jest to możliwe. W celu importu listy MPK wejdź w menu MPK, wyeksportuj plik, uzupełnij go i zaimportuj raz jeszcze. W celu importu listy użytkowników postępuj tak samo; wyeksportuj plik listy użytkowników, uzupełnij go i zaimportuj raz jeszcze. Więcej informacji w opisie kursu o nazwie "Lista użytkowników telefonów"

14. Jakie faktury mogę importować do aplikacji?

Do aplikacji możesz importować faktury za usługi telekomunikacyjne oraz elektroniczne wystawiane przez Orange Polska S.A. Nie uda się import plików innych dostawców, bądź faktur za sprzęt.

15. Nie mam faktur. Skąd je pobrać?

Do aplikacji można importować pliki z rozszerzeniem EBILLING. Pliki te pobierzesz samodzielnie z Managera Floty. Więcej informacji uzyskasz w opisie kursu "Faktury" dla szkolenia dedykowanego dla Managera Floty.

 


Zadaj pytanie

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie możesz je nam zadać, za pomocą poczty elektronicznej.

zadaj pytanie