Aby znaleźć konto lub konkretny numer telefonu można użyć wyszukiwarki, która znajduje się w lewej części aplikacji.
Dostępne kryteria wyszukiwania to: numer telefonu, numer konta, NIP, numer SIM ale również dane użytkowników takie jak: imię, nazwisko czy nazwa własna. Po wpisaniu odpowiednich danych i zatwierdzeniu enterem aplikacja wyświetli wynik wyszukiwania.
Aby odnaleźć kod PUK lub numer SIM wpisz w menu wyszukiwarki interesujący Cię numer. Na ekranie pojawią się różne informacje na temat numeru.
Wśród nich znajdziesz numer karty SIM i numer PUK.
Pamiętaj, że dane te są tu zawsze aktualne.
Aby wymienić kartę SIM w menu wyszukiwarki odszukaj interesujący Cię numer. Kliknij na link , wpisz nowy numer karty i zatwierdż zlecenie wymiany.
Karta zostanie wymieniona w systemie w ciągu kilku minut a na ekranie numeru telefonu uaktualni się nowy numer karty SIM i nowy numer PUK.
Aby wymienić masowo karty SIM dla kilku numerów w menu głównym aplikacji w module "konto" wybierz link .
Na ekranie wpisz numery telefonów i numery nowych kart SIM lub zaimportuj je z pliku txt. W pliku powinny znaleźć się w kolejności: numer telefonu i numer karty SIM oddzielone średnikiem.
Np. 501000000;8948030000000000000
501100100;8948030000000000001
Struktura kont, którą zarządzasz widoczna jest po lewej stronie głównego ekranu aplikacji. Aby obejrzeć szczegóły struktury konta kliknij na po lewej stronie numeru konta.
W przypadku zwykłych kont, jak też subkont naciśnięcie znaku spowoduje wyświetlenie 10 pierwszych numerów na koncie, aby obejrzeć pełną ich listę kliknij na "więcej" umieszczone pod ostatnim numerem telefonu.
W przypadku kont o rozbudowanej strukturze, czyli takich, które posiadają subkonta naciśnięcie znaku będzie skutkowało wyświetleniem listy podkont lub subkont w zależności od złożoności struktury konta.
Wyświetlenie listy numerów na koncie/subkoncie jest możliwe po kliknięciu na ekranie modułu "konto" odnośnika pokaż listę telefonów należących do tego konta oraz po kliknięciu na odnośnik "więcej" po wyświetleniu konta/subkonta w strukturze kont aplikacji.
Aplikacja umożliwia wyświetlenie listy numerów dla jednego konta/subkonta, nie jest możliwe wyświetlenie takiej listy dla wielu kont/subkont na raz.
Możesz to zrobić na dwa sposoby:
- w modułu "konto" w menu głównym aplikacji wybierz lub
.
Zapisz plik na dysku swojego komputera i uzupełnij potrzebnymi danymi. Pamiętaj by zapisując zachować format csv i nie zmieniać układu kolumn pliku. Przygotowany plik zaimportujesz w module konto wybierając .
Użytkownicy Ci będą przypisani do numerów i widoczni na ekranie "dane numeru telefonów"
- wyszukując numer z wyszukiwarki wybierz
Opcja ta przyda Ci się, jeśli chcesz dokonać zmiany na jednym bądź kilku numerach.
Zmiana adresu załącznika oraz adresu do korespondencji jest możliwa w module "konto". Aby dokonać zmiany adresu kliknij . Upewniej się, że pole "taki jak adres faktury" nie jest zaznaczone . Następnie wpisz adres i kliknąć klawisz
.
Zaznaczenie pola "taki jak adres faktury" automatycznie zmienia adres na adres faktury.
W przypadku klientów biznesowych, ze względu na konieczność potwierdzenia zmiany adresu stosownymi dokumentami, zmiana adresu faktury może odbyć się jedynie drogą pisemną - faksem lub listownie.
Lista faktur wystawionych dla danego konta jest dostępna po wybraniu konta w strukturze kont i kliknięciu modułu "faktury" w menu głównym aplikacji.
W aplikacji prezentujemy wszystkie dokumenty faktury takie jak: faktura za usługi telekomunikacyjne, noty odsetkowe, noty obciążeniowe oraz faktury za usługi elektroniczne.
Wszystkie te dokumenty są agregowane w dokument Rozliczenie Opłat, który grupuje wszystkie dokumenty.
Aby wyświetlić szczegóły należy kliknąć w belkę zawierającą numer rozliczenia. Znajdziesz tu informację o fakturach wchodzących w skład tego rozliczenia, ich numery, daty wystawienia, daty płatności, kwoty faktury oraz saldo.
Lista faktur wystawionych dla danego konta jest dostępna po wybraniu konta w strukturze kont i kliknięciu modułu "faktury" w menu głównym aplikacji.
Wybierz interesującą Cię fakturę bądź okres, w jakim została wystawiona. Na ekranie otrzymasz informację na temat numeru faktury, daty wystawienia, daty płatności oraz kwoty faktury. Checboxem zaznacz wybrany typ dokumentu i kliknij .
Obraz wygenerowanego dokumentu będzie dostępny na tej samej stronie na dole ekranu.
W tym celu wystarczy kliknąć kiedy dokumenty będą już w statusie "dokumenty gotowe" i zapisać na dysku swojego komputera.
W celu otrzymania obrazów bądź plików ebiling faktur dla wielu kont wybierz moduł "faktury" w menu głównym aplikacji i kliknij na link .
W kolejnym kroku wybierz czas, w którym były wystawione faktury, masowo zaznacz listę kont, której potrzebujesz oraz ewentualnie typ dokumentu, który jest Ci potrzebny.
Po kliknięciu przycisku otrzymasz listę wszystkich szukanych dokumentów. Checboxem zaznacz typ dokumentu jakiego szukasz i kliknij
.
Dokumenty będą dostępne po przejściu na moduł "faktury" na dole ekranu. W tym celu wystarczy kliknąć kiedy dokumenty będą już w statusie "dokumenty gotowe" i zapisać na dysku swojego komputera.
Nie zawsze potrzebna jest Ci cała wielostronicowa faktura, niekiedy potrzebujesz tylko samej faktury bądź rachunku szczegółowego. W tym celu dokumenty zostały podzielone na załączniki. Poniżej znajdziesz opis każdego z nich:
Plik ten stworzony jest w specjalnym formacie czytanym przez aplikację E-Biling, którą możesz pobrać ze strony www.orange.pl (w wyszukiwarce wpisz Elektroniczny Biling).
Po instalacji aplikacji możesz już importować plik ebiling i rozpocząć pracę nad rozliczeniem faktury.
Szczegółowa instrukcja dostępna jest w Pomocy aplikacji E-Biling.
Zmiana formy wysyłki faktury na elektroniczną jest dostępna w module "konto" w menu głównym aplikacji. W tym celu wystarczy kliknąć i wybrać sposób dostarczenia faktury. Do wyboru masz opcje:
- e-Faktura (obraz dostępny na www) – oznacza to, ze rezygnujesz z otrzymywania faktur i sam będziesz pobierał je w Managerze Floty;
- e-Faktura na adres email – faktura VAT (bez załączników) będzie dostarczana na wskazany w formularzu adres mailowy w postaci plików pdf;
- e-Faktura z załącznikami na adres email – faktura VAT wraz z wszystkimi załącznikami będzie dostarczana na wskazany w formularzu adres mailowy w postaci plików pdf.
Po wybraniu odpowiedniej opcji wystarczy wybrać .
Raportowanie jest dostępne w menu głównym aplikacji w module "raporty". Następnie należy kliknąć na klawisz . Ze zdefiniowanej w aplikacji listy raportów należy wybrać typ raportu, na podstawie której będzie on tworzony. Jeśli typ raportu wymaga określenia parametrów należy je określić (np. numery kont), dodatkowo możesz sprawić by dany raport był dostarczony na wskazany przez Ciebie adres mailowy lub by wykonywał się cyklicznie (maksymalnie trzy razy w ciągu jednego miesiąca). Aby przesłać raport do realizacji należy kliknąć na
.
Wygenerowany raport dostępny jest w dolnej części ekranu. Możesz go pobrać w pliku xls lub pdf klikając na odpowiednią ikonkę .
Manager Floty ma możliwość wygenerowania następujących raportów:
Grupa raportów roamingowych:
- z wykorzystania pakietów roamingowych na kontrakt
- z wykorzystania pakietów roamingowych na konto
- z wykorzystania indywidualnego limitu środków w roamingu (ABS)
Grupa raportów z użycia swoich kart SIM:
- z bieżącego użycia
- ze szczegółów połączeń za dzień poprzedni
- z wykorzystania pakietów M2M
- z wykorzystania serwisów o podwyższonej płatności
Raport z planów taryfowych
Grupa raportów z usług:
- z aktywnych usług dla numerów
- z usług parametryzowanych
- z SIM i PUK
Raport z transmisji danych
Czas realizacji raportu jest uzależniony od ilości danych, które ma przetworzyć, jednak czas wygenerowania raportu nie powinien przekraczać kilku godzin.
Wygenerowanie raportu jest oznajmiane przez aplikację poprzez wysłanie SMS na telefon Administratora. SMS zawiera w swojej treści tytuł wygenerowanego raportu.
Aby aktywować lub dezaktywować usługę dla pojedynczego numeru należy wybrać numer w strukturze kont i kliknąć na niego lub wyszukać go za pomocą wyszukiwarki. Następnie kliknąć na , wyszukać na liście usług żądaną usługę i kliknąć ikonkę
(dla aktywacji) lub ikonkę
(dla dezaktywacji) usługi.
Dla łatwiejszego wyszukiwania usług masz możliwość wpisania w polu „nazwa” nazwy interesujacej usługi lub wybierać poprzez przyciski .
Aktywacja lub dezaktywacja usługi na wielu kontraktach jest możliwa po kliknięciu w moduł "usługi" w menu głównym aplikacji. Następnie przy usłudze, która ma być aktywowana należy kliknąć ikonkę (dla aktywacji) lub
(dla dezaktywacji) usługi.
W następnym ekranie dokonaj wyboru numerów dla których ma być przeprowadzona operacji i kliknij . Pamiętaj tez, że możesz również podać te numery w ostatniej zakładce "Kontrakty".
Jeżeli usługa nie posiada parametrów wyświetlony zostanie ekran "Podsumowanie", gdzie aby zakończyć proces składania zlecenia na aktywację usługi kliknij . Jeżeli wybrana usługa posiada parametry to po kliknięciu
na ekranie "Wybór kont i numerów telefonów", w zależności od złożoności usługi i liczby parametrów, będą wyświetlane ekrany pozwalające na parametryzację usługi. Po przejściu przez proces parametryzacji zostanie wyświetlony ekran z podsumowaniem zlecenia i klawiszem
.
Każda usługa posiada swój cennik i jest ona zaprezentowana w Aplikacji tuż przy nazwie wybranej usługi. Prezentujemy standardowe ceny usług i specjalnie dla Ciebie wynegocjowane, jeśli Twoja oferta zakłada ich obniżenie.
W aplikacji odróżnić je możesz również kolorem. Standardowa cena opisana jest w kolorze czarnym, a wynegocjowana w kolorze orange.
Jeśli Twoja oferta zakłada wynegocjowane specjalnie ceny i nie widzisz ich w Aplikacji zgłoś się do swojego Opiekuna – uzupełnimy je.
Status zlecenia jest możliwy do sprawdzenia po kliknięciu na moduł "usługi" w menu głównym aplikacji, a następnie na klawisz . Zostanie wyświetlony ekran "Historia zleceń".
Tak, jest taka możliwość. Zlecenia można anulować na ekranie "Historia zleceń" po wejściu do menu "Usługi" i kliknięciu . Na zleceniu należy kliknąć anuluj
.
Zamówienie na nową aktywację można złożyć do Opiekuna w Orange Biurze Obsługi Klienta Biznesowego za pomocą linku umieszczonego w module "zgłoszenia" w menu głównym aplikacji. Po otwarciu ekranu "Zamówienie" należy kliknąć na , a następnie w linii zamówienia wybrać plan taryfowy, określić czy aktywacja ma być z telefonem czy bez, wybrać producenta aparatu i typ aparatu oraz ilość zamówionych aktywacji.
Kolejnym krokiem jest podanie adresu dostawy sprzętu oraz danych osoby kontaktowej. Jeżeli zajdzie konieczność wpisania dodatkowych informacji można je wpisać w pole tekstowe znajdujące się na stronie z zamówieniem. Zamówienie należy zatwierdzić przyciskiem .
Zamówienie na akcesoria można złożyć do Opiekuna w Orange Biurze Obsługi Klienta Biznesowego za pomocą linku umieszczonego w module "Zgłoszenia" w menu głównym aplikacji. Po otwarciu ekranu "Zamówienie" należy kliknąć na a następnie w linii zamówienia wybrać producenta, typ telefonu i nazwę zamawianego sprzętu oraz zamawianą ilość. Kolejnym krokiem jest podanie adresu dostawy sprzętu oraz danych osoby kontaktowej. Zamówienie należy potwierdzić przyciskiem
.
Zgłoszenia są dostępne w menu głównym aplikacji. Możesz tu zgłosić swoją sprawę do Orange klikając .
Określ kategorię i typ swojego zgłoszenia, wybierz konto i numer telefonu, którego sprawa dotyczy a w treści opisz swój problem.
Możesz określić też sposób notyfikacji zwrotnej zgłoszenia – w tym celu zaznacz checbox przy polu SMS i/lub email. Odpowiedź na Twoje zgłoszenie zostanie wysłana przy użyciu wskazanych opcji.
Status swoich zgłoszeń możesz sprawdzić poprzez moduł "zgłoszenia" w menu głównym aplikacji. Określ czas i/lub konta oraz kliknij . Na ekranie otrzymasz informację na temat swoich zgłoszeń oraz ich status. Wybierając
zobaczysz treść swojego zgłoszenia.
Tak, jest to możliwe. Wyszukaj je poprzez moduł "zgłoszenia" w menu głównym aplikacji. Określ czas i/lub konta oraz kliknij . Na ekranie otrzymasz informację na temat swoich zgłoszeń oraz ich status.
Wybierając
zobaczysz treść swojego zgłoszenia i tu możesz je anulować. Pamietaj, że anulować można zgłoszenia w statusie „nowe” lub „w toku”. Zgłoszenia zamknięte nie mogą być już anulowane.
Raport "100 ostatnich logowań" zawiera informacje na temat 100 ostatnich udanych i nieudanych logowań Administratora. Jest on dostępny po kliknięciu odnośnika "Administracja" w menu głównym aplikacji. Raport jest dostępny on-line. Po kliknięciu na wyświetlony zostanie komunikat "Naciśnij OK. aby zapisać raport na dysku lub Anuluj aby otworzyć raport w oknie przeglądarki". W zależności od wersji językowej przeglądarki do wyboru mogą być klawisze "OK.- Anuluj" lub "OK.- Cancel". Naciśnięcie klawisza OK. pozwoli na zapisanie raportu na dysku lokalnym komputera w formie pliku, który można otworzyć za pomocą aplikacji MS Excel. Naciśnięcie "Anuluj/Cancel" pozwoli na otwarcie raportu w aplikacji.
Raport zawiera rodzaj zdarzenia, np. "Udane zalogowanie do aplikacji", datę i godzinę zdarzenia oraz opis zdarzenia, np. "Błędne hasło jednorazowe przy próbie zalogowania się do aplikacji".
Poczta Managera Floty umożliwia kontakt ze swoim dedykowanym Opiekunem. Jeśli nie posiadasz Opiekuna Twój mail trafi do Biura Obsługi Klienta a odpowiedź na to zgłoszenie będziesz widział w skrzynce odbiorczej Listy wiadomości.
Raport "Akcje wykonane przez użytkownika" zawiera dokładne informacje na temat akcji wykonanych w Aplikacji. Jest on dostępny po kliknięciu modułu "Administracja" w menu głównym aplikacji. Raport jest dostępny on- line. Po kliknięciu na wyświetlony zostanie komunikat "Naciśnij OK. aby zapisać raport na dysku lub Anuluj aby otworzyć raport w oknie przeglądarki". W zależności od wersji językowej przeglądarki do wyboru mogą być klawisze "OK. - Anuluj" lub "OK. - Cancel".
Naciśnięcie klawisza OK. pozwoli na zapisanie raportu na dysku lokalnym komputera w formie pliku, który można otworzyć za pomocą aplikacji MS Excel. Naciśnięcie "Anuluj/Cancel" pozwoli na otwarcie raportu w aplikacji.
Raport zawiera rodzaj zdarzenia, np. "Przeglądanie danych adresowych", datę i godzinę oraz opis zdarzenia, np. "Przeglądanie raportu z transmisji danych"
Zmiana hasła jest możliwa po kliknięciu na moduł "Administracja" i wybraniu linku . Aplikacja poprosi wtedy o wpisanie starego hasła oraz o dwukrotne wpisanie nowego hasła. Hasło powinno mieć co najmniej 5 znaków oraz zawierać przynajmniej jedną cyfrę i jedną literę. Zmianę hasła należy zatwierdzić klawiszem
Zablokowane w ten sposób konto można odblokować kontaktując się ze swoim Opiekunem bądź Doradcą pod numerem *600.
Jeżeli zapomnisz hasło wystarczy, że na głównej stronie Managera Floty https://mf.orange.pl klikniesz link
Aplikacja poprosi Cię o wpisanie numeru oraz hasła tymczasowego, które dostaniesz na swój numer telefonu. Po wpisaniu tych danych zostaniesz poproszony o ustalenie nowego hasła i nastąpi zalogowanie do aplikacji.
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie możesz je nam zadać, za pomocą poczty elektronicznej.